Hogyan használjuk a finnszaunát?

A szaunázás a pihenésért, a kikapcsolódásért van. Elsietni nem szabad! A szaunázásra alapvetően megfelelő  időt kell szánni és nem szabad elsietni. A levetkőzés és kötelező tisztálkodás után a szaunázást száraz vagy nedves testtel is megkezdhetjük. Közösségi szaunában illik gondoskodni az alapvető higiéniáról (pl.: ülőkendő használata) illetőleg lezuhanyozni.

Szaunázáskor fordítsunk mindig kellő figyelmet arra, hogy kielégítő legyen a fülkében a friss levegő áramlása. Ha úgy érezzük, hogy nehezebben lélegzünk illetőleg nem kapunk elég friss levegőt, a szaunában nem megfelelő a levegő cirkuláció. Ebben az esetben a szellőzőgombot eltekerve szabályozzuk a friss levegő beáramlását, engedjünk be friss levegőt a szauna kabinba. Pihenni és kellően kikapcsolódni csak úgy lehet, ha megfelelő mennyiségű oxigén áll rendelkezésre.

A szaunázással kapcsolatban a leggyakoribb kérdés az, hogy milyen meleg legyen a szaunában. A szaunában az ajánlott hőmérséklet 75–90 °C között van. Javasoljuk, hogy szaunázáskor tetszés szerint locsoljon vizet a kövekre, ezáltal átmenetileg megnövekszik a levegő pára- és iontartalma, ami bizonyítottan rendkívül nyugtatóan hat az emberi agyra.

Egy alkalommal 10–15 percet ajánlott eltölteni a szaunában és aztán, ha jólesik, ismételjük meg 2–3 alkalommal. A szaunázások között ajánlatos a testet hideg zuhannyal lehűteni vagy hideg vizes merülő medencében megmártózni. Ezt követően ajánlatos egy 10–15 perces szünetet tartani, mielőtt újra megkezdjük a szaunázást. Az utolsó szaunázás és testünk lehűtése után különösen ügyeljünk arra, hogy fogyasszunk sok folyadékot annak érdekében, hogy testünk folyadékveszteségét újra pótoljuk.